چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت الاسلام  آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نباید به کارهایی که باعث ایجاد رعب و وحشت از مذهب شیعه می شود دست بزنیم و کسانی که به این اقدامات دامن می زنند در واقع به وضعیت نامساعد شیعه دامن می زنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در دهمین نشست تخصصی بانوان مبلغه استان قم با موضوع «مهدویت و آسیب های آن»  که امروز  پنج شنبه 29 آبان در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد. با اشاره  به شرایط خاص زمانی و اهمیت دادن طلاب به شرایط موجود، گفت: ما در شرایط زمانی خاصی هستیم که در کار تبلیغی  باید بسیار مراقب و جدی باشیم؛ زیرا اگر کمی زمان شناس نباشیم ممکن است زحمتی که می کشیم به هدف صدمه بزند.

وی اظهار داشت: روایات زیادی در جهت تاکید بر خود ساخته بودن عالمانی که به امر تبلیغ می پردازند و مطابقت علم و عملشان بیان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی با بیان این که با توجه به امکانات موجود، سخنرانی ها در کمترین زمان در تمام کشور و حتی جهان پخش می شود گفت: از این رو باید توجه پیدا کرد که وقتی بر عالم بودن به زمان مبلغ تاکید می شود، یعنی با وجود دانستن علوم حوزوی و دانشگاهی، ممکن است نیز در معرض آسیب باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: ایشان می فرمایند کسی که بدون بصیرت عمل می کند، مانند کسی است که از راه اصلی حرکت نمی کند و هرچه هم سریعتر برود بیشتر از هدف دور می شود. پس اگر کسی خود را اصلاح نکند نمی تواند دیگران را اصلاح کند.

وی افزود: این امر یک واقعیت است و فلسفه عصمت انبیا و ائمه(ع) هم این بود که مردم بتوانند به آنها اعتماد کنند که با وجود مقام عصمت دیگر گناه نمی کنند و می شود بر سخنان و عمل آنها اعتماد داشت.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود به بحث قمه زنی اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) و در حال حاضر مقام معظم رهبری و مراجع  با این کار مخالف هستند و علت آن هم به دلیل تعبیراتی است که در دنیا از رفتارهای شیعیان می شود که این افراد بی رحم اند و عاقل نیستند.

وی تاکید کرد: باید به این نکته توجه کرد که در حال حاضر که مکتب اهل بیت(ع) در حال پیشرفت در دنیاست، نباید به کارهایی که باعث ایجاد رعب و وحشت از این مذهب می شود دست بزنیم و کسانی که به این اقدامات دامن می زنند و هزینه می کنند در واقع به وضعیت نامساعد شیعه دامن می زنند.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی به سخنی از حضرت علی(ع) در نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین(ع) می فرمایند «کسی که خود را برای پیشوایی مردم نصب می کند، اول باید خود را تعلیم دهد و باطن و سیرت خود را پاک کند قبل از این که دیگران را تربیت کندم.

وی در ادامه خاطر نشانکرد: امروزه با وجود تبلیغات سوء و از سویی زیاد بودن افراد عالم در بین مستمعین ، باید دقت کنیم که عالم نبودن ما به مسائل روز در بین مردم تاثیر منفی می گذارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) اظهار داشت: حضرت زین العابدین(ع) می فرمایند اگر کسی بدون داشتن راهنما حرکت کند، هلاک می شود و از این رو بسیار از اساتید قدیمی حوزه قبل از شروع درس همیشه یک روایت می خواندند و آن را برای طلبه ها تفسیر می کردند و این کار باعث بسیاری برکات بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در زمان ائمه(ع) مردم به آنها مراجعه می کردند و در زمان غیبت هم باید به علما و رهبر مراجعه کرد و اگر کسی در مسیر ائمه(ع) و ولایت فقیه نباشد با انحراف خود، بسیاری از افراد را منحرف می کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha